9 Mart 2013 Cumartesi

Çağlayan: Büyükşehir Belediye Başkanlığına aday olmayı düşünmüyorum




Ekonomi Bakanı Zafer Çağlayan, Mersin Büyükşehir Belediye Başkanlığına aday olmayı düşünmediğini söyledi.Mersin'e gelen Ekonomi Bakanı Zafer Çağlayan Hastane Caddesi'ndeki esnafı ziyaret etti. Burada gazetecilerin sorularını cevaplandıran Bakan Çağlayan, 'Büyükşehir Belediye Başkanlığı'na aday olup olmayacağı şeklindeki soruya şöyle cevap verdi: "'Sağ olsunlar benle ilgili çok isim akıllarından geçiyor. Ben Mersin Milletvekili ve Ekonomi Bakanıyım. 6 yıldır bakanlık yapıyorum. Büyükşehir belediye başkanlığı adaylığıyla ilgili bir düşüncemin olmadığını daha önce beyan etmiştim. Gönlünden geçenlere teşekkür ediyorum. Mersin'den daha ne babayiğitler çıkar, bekleyin, sabredin. Yeri geldiğinde Mersin Büyükşehir Belediyesi başta olmak üzere 13 ilçemizde tek tek adaylarımızı göreceksiniz. Biz 13 ilçenin 13'üne de adayız. Ben Ekonomi Bakanıyım. Benim görevim 2015 yılına kadar devam edecek. 2015 yılından sonrası sayın başbakanımızın takdirinde.'' şeklinde konuştu.Bu sene yaptıkları ihracatın yarısını, sıkıntı yaşayan Avrupa'ya gerçekleştirdik ifade eden Çağlayan, "Avrupa'da, Kuzey Afrika ve Ortadoğu'da dar boğaz devam ediyor. Ama biz ihracatımızı Allah'a şükürler olsun geçen seneye nazaran, yüzde 12.2 artırdık. Cumhuriyet tarihinin en yüksek ihracatı. Ümit ediyorum ki, bu sene 160 milyar doları görürüz. İhracatçılarımız hedef koydular, inşallah onu yakalayacağız. Durmak yok, yola devam. 500 milyar dolara doğru kararlılıkla devam ediyoruz.'' ifadesini kullandı. 10 yıl önceye göre kıyaslanamayacak bir hale gelen Mersin'in ihracat yaptığı ülke sayısının 171'i geçtiğini hatırlatan Çağlayan, "Mersin 171 ülkeye malları yüklüyor. Türkiye'nin en çok ihracat yapan 16 ili arasında. Bu Mersin için yeterli performans değil. Mersin 2023'te 10 milyar dolar ihracat yapan bir il haline gelecek'' ifadesini kullandı. Mersin'de seçim startını geçen sene başlattıklarını belirten Çağlayan şunları söyledi: ''Biz seçimden seçime ortaya çıkanlardan değiliz. Milletvekili adayı olduğum günden beri söylüyorum, Mersin'in her yerinde, her noktasında karış karış, adım adım olacağız. Havaların normalleşmesini bekliyoruz. Havalar normalleşsin, esnafla beraberiz. Akdeniz Oyunları'nı biliyorsunuz. Muhalefet etmek isteyenler var, ama onların hevesi kursağında kalacak. Mersin halkımız, belediyelerde, yerel yönetimlerde artık AK Parti'nin başarılarını görmek istiyor. Mersin halkına söylüyorum, mühür onların elinde, oy da onların elinde. İnşallah Mersin halkı bugün yönetilemeyen Mersin'i, başta büyükşehir başta olmak üzere tüm belediyeleri AK Partili kadrolara verecek. Aynen Türkiye'nin diğer yerlerinde olduğu gibi, Mersin'de de en güzel başarıları halkımız görecek ve yaşayacak.''adana yerel seçimler adana seçimler yerel seçimler adana seçimleri adana 2014 yerel seçimleri


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder